Egy autóalkatrészek nagykereskedelmével és disztribúciójával foglalkozó partnerünk számára kulcsfontosságú volt a KLT ládák biztonságos zárása, hogy megakadályozzák az alkatrészek szállítás közbeni elvesztését vagy eltulajdonítását. A cél egy olyan megoldás volt, amely garantálja a ládák zárva maradását, ugyanakkor egyértelművé teszi a jogosulatlan felnyitást.
A partnerünk eredetileg plombázással próbálkozott, amely ugyan biztosította a ládák lezárását, de jelentős munkaidő-ráfordítást és magas anyagköltséget eredményezett. A folyamat lassú és nehézkes volt, ezért hatékonyabb alternatívát kerestünk.
Több tesztet is elvégeztünk telephelyünkön különböző pántológépekkel és pántszalagokkal, hogy megtaláljuk a legjobb kombinációt. A ládákat lezártuk, lepántoltuk különböző pontokon és megpróbáltuk lefeszegetni róla a legkülönbözőbb eszközökkel, anélkül, hogy elszakítottuk volna a pántszalagot.
A legbiztonságosabb és legköltséghatékonyabb megoldás egy 8 mm-es PP pántszalag és az SMB Vero sorba integrálható pántológép lett.
Az SMB Vero pántológép egyedi pántszalag záróval van felszerelve, amely minden egyes pántolásnál a hegesztési pontba nyomja a vállalat nevének első három betűjét. Így a láda felnyitása után más pántológéppel nem lehet újrazárni – ezáltal biztosítva az illetéktelen beavatkozás egyértelmű felismerését.
Az SMB Vero Ipar 4.0-kompatibilis, digitális felületén nyomon követhető:
A gépet a helyi logisztika által használt görgős pályarendszerbe integráltuk 2023-ban, így a pántolás teljesen automatizált lett, csökkentve a kézi munkaerő-szükségletet és gyorsítva a csomagolási folyamatot.